Urządzenie SEO CANblu jest cyfrowym immobilizerem działającym w oparciu o magistralę CAN i występujące na niej informacje. Immobilizer ten został wzbogacony o tor nadawczo-odbiorczy, w stosunku do wersji podstawowej, tzn. SEO CANi. Immobilizer zabezpiecza pojazd, cyfrowo blokując odjazd poprzez przesłanie odpowiednich komend do sterowników ECU i/lub BCM auta. Blokowanie kodowe może być dokonane poprzez obie magistrale CAN BUS (zgodnie z dedykowanymi schematami instalacyjnymi). Możliwe jest też analogowe rozcięcie obwodu elektrycznego z wykorzystaniem istniejącego sterowania elektronicznego o obciążalności 1A. Autoryzacja immobilizera jest realizowana automatycznie, gdy brelok ID znajdzie się w zasięgu centrali immobilizera. Można również rozbroić immobilizer wprowadzając wcześniej zaprogramowaną kombinację fabrycznych przycisków auta (kod PIN). W SEO CANblu kod PIN (jeżeli został ustawiony) może zostać wyzerowany poprzez powtórne ustawienie 5-cyfrowego numeru Programu dedykowanego dla danego auta. Funkcję breloka ID może spełniać smartfon. Podłączenie urządzenia do zewnętrznego systemu np. lokalizatora GPS/GSM umożliwia priorytetową, zdalną blokadę odjazdu. Immobilizer może być również wykorzystany w car-sharingu lub podłączony do autoalarmu jako dodatkowa blokada. SEO CAN może być również dodatkowym zabezpieczeniem w stosunku do fabrycznego systemu „keyless”. Urządzenie, w przeciwieństwie do innych autozabezpieczeń, bardzo dobrze chroni auta elektryczne.
Kod PIN jest kombinacją wcześniej zaprogramowanych fabrycznych przycisków, gdzie zastosowano k ≤ 15 wyrazową wariację z powtórzeniami z n ≤ 30 elementowego zbioru łączników/przycisków obsługiwanych przez CAN BUS pojazdu. Jeśli liczba obsługiwanych przycisków deklarowana na konkretnym schemacie przyłączeniowym nie pozwala na uzyskanie minimum 10.000 kombinacji, przy zachowaniu wygody klienta, należy zastosować SEO CANblu jako zabezpieczenie auta, zamiast SEO CANi (dotyczy to np. samochodów marki Renault).
Autoryzacja może nastąpić przy użyciu breloka ID, kodu PIN lub smartfona. Jeżeli immobilizer nie został rozbrojony, to w zależności od modelu auta, rodzaju silnika (diesel, benzyna lub hybryda) i wyposażenia pojazdu rozróżniamy kilka możliwości działania immobilizera, determinowane elektroniką auta:
- Blokowanie rozruchu – immobilizer SEO CANblu uniemożliwi uruchomienie silnika,
- Gaszenie silnika – możliwe jest uruchomienie silnika, ale jest on wyłączany w momencie próby odjazdu
- W przypadku automatycznej skrzyni biegów, silnik zostanie zgaszony w momencie zmiany pozycji drążka zmiany biegów z pozycji P,
- W przypadku manualnej skrzyni biegów, silnik zostanie wyłączony w momencie wciśnięcia pedału sprzęgła,
- Blokada odjazdu – immobilizer SEO CANblu umożliwi włączenie silnika, ale odjazd nie będzie możliwy. Silnik nie zostanie zgaszony,
- Blokada włączenia zapłonu – immobilizer SEO CANblu uniemożliwi włączenie zapłonu.
Mapa z dystrybutorami oraz instalatorami immobilizera dostępna jest na stronie seocanblu.com
SEO CANblu U322
Dane techniczne
Napięcie zasilania (12V) | 9 ÷ 16 V |
Pobór prądu w stanie pracy (przy 12V) | 36,5 mA |
Pobór prądu w stanie uśpienia (przy 12V) | 10,0 mA |
Obsługiwane prędkości magistral CAN BUS/UART | 1,2 ÷ 1000 kbit/s |
Liczba zapamiętywanych ID tagów i / lub smartfonów | 0 ÷ 8 szt. |
Zakres temperatur pracy | −40oC ÷ +85oC |
Wymiary | 52 x 21 x 7 mm |
Brelok ID |
Napięcie zasilania | 3V (CR2032) |
Częstotliwość komunikacji bezprzewodowej | 2,36 ÷ 2,50 GHz |
Zasięg komunikacji bezprzewodowej | 2 ÷ 10 m |
Średni pobór prądu w trybie „włączony” | max. 17,10 µA |
Średni pobór prądu w trybie „wyłączony” | max. 4,60 µA |
Estymowany czas pracy w trybie „włączony” | 12 ÷ 18 miesięcy |
Estymowany czas pracy w trybie „wyłączony” | 36 ÷ 72 miesięcy |
Wymiary | 60 x 30 x 6 mm |
Schemat ogólny
Dane techniczne
Homologacja E20 R10.05
Homologacja E20 R97.01
Opinia w zakresie skuteczności zabezpieczenia